I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, November 24, 2008

KURSUS PENGADIL POTENSI ZON SELATAN 08
















Ucapan alu aluan oleh Pegawai Pembangunan Pengadil Negeri Sembilan En. Zulkifli Samin pada semua Peserta dari Negeri Melaka, Johor dan N. Sembilan pada 21 hb Nov 08 jam 8 mlm di Sek Men Teknik Jasin, Melaka.


Para Peserta sedang mendengar taklimat yang di beri oleh Pegawai Pembangunan Pengadil N Melaka.

Para Pengadil sedang bersiap sedia untuk menghadapai Ujian Kecergasan. Ujian Kecergasan adalah wajib untuk semua Pengadil dan mesti Lulus Ujian tersebut.


Para Pengadil sedang membuat larian Pecutan 40 meter x 6 kali dalam masa 6.3 saat. Amboi betapa susahnya nak jadi seorang Pengadil yang wibawa. Lismotia Mohen dengan Ravi Aylan sedang berentap.


Para Penjaga Masa (Hakim) untuk larian 40m, mereka adalah Bekas Pengadil Kebangsaan iaitu En. Kadir Abdullah (Pahang), Abdullah Derus, Ahmad Zahari Mat Isa.(Melaka)



Para Pembantu dan Juruarah yang menjaga Ujian Larian


Pengadil Pengadil Kursus Potensi sedang berlari Ujian Kecergasan 150 meter dalam masa 30 saat. Jumlah larian adalah sebanyak 20 kali 150 meter.



En.Subkhiddin sedang memberi tunjuk ajar pada semua Peserta Potensi. Beliau adalah seorang Pengadil FIFA yang mempunyai Pengalaman yang luas dalam bidang Pengadilan Bolasepak.



Ini cara larian yang betul, Pengadil perlu meletakkan diri dalam situasi betul mengikut Rentak Permainan. Ini tempat serangan bola.

This is the way how you must move by side way or back way. Wah panas terik oii jam 9.30 pagi.


Amboi panas sungguh, walau bagaimana pun ilmu perlu di belajar. Sedang membagi fokus terhadap tunjuk ajar yang di beri oleh Para Juruarah.


Ini dia yang dikatakan komitmen mereka datang dari NS dan KL. Sdr Hanif Rahman dan Suhaidi Seman. Mereka sama sama membantu Pengadil Potensi.



No comments:

Post a Comment