I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, October 12, 2009

Soal Jawab

1.Semasa bola dalam permainan seorang pemain dalam kedudukkan offsaid yang telah mencampuri permainan di mana Penolong Pengadil telah menunjukkkan isyarat Offsaid tetapi Pengadil tidak melihat kesalahan itu dan dalam masa yang sama seorang Pemain Pertahanan telah mengkasari Pemain Lawan dengan cara Gegabah (RECKLESS)dan Pengadil telah berhentikan Permainan selepas itu Pengadil perasan Flag Asst Ref.Apakah tindakkan selanjut perlu Pengadil buat ?

Jawapan:

Pengadil perlu memberi AMARAN kalau Kesalahan lagi berat maka PERINTAH KELUAR PADANG (RED CARD) TETAPI permulaan semula permainan adalah SEPAKAN PERCUMA TIDAK TERUS untuk kesalahan OFFSAID.Ada Pengadil masih tidak menghukum Pemain yang membuat kesalahan kerana Offsaid berlaku lebih awal. Ini adalah salah.

2. Pemain yang sedang bermain keluar Padang Permainan TANPA KEBENARAN PENGADIL dan bertindak ganas diatas PEMAIN LAWAN YANG BERADA DIBANGKU SIMPANAN. APAKAH TINDAKKAN ANDA SEBAGAI PENGADIL ?

Jawapan :

Pemain berkenan mesti di PERINTAH KELUAR PADANG ( RED CARD) DAN PERMAINAN MESTI DIMULAKKAN DENGAN SEPAKAN PERCUMA TIDAK TERUS DIMANA PERMAINAN DI BERHENTIKKAN. INI KERANA PEMAIN ITU TELAH KELUAR PADANG TANPA KEBENARAN PENGADIL.

Jika ada sebarang soalan atau pendapat tuan tuan boleh kemukakan dalam blog ini atau email terus pada sya kassimmelaka54@yahoo.com

No comments:

Post a Comment